דברים שצריך לזכור, ודברים שכדאי לשכוח

דברים שצריך לזכור, ודברים שכדאי לשכוח

יום שישי, 6 באפריל 2012

לחיים!


לפני כמה ימים נשרף פאב הסוטרא ברעננה.
סיומה של תקופה? עבורי, לא ממש (הייתי שם אולי שלוש פעמים).
אבל בפרץ נוסטלגי לפאבים של פעם, החלטתי לחרוג מגבולות הבלוג הרגילים (עד סוף חטיבת הביניים שלי, דהיינו, שנת 95), ולהקדיש פוסט לפאבים שפקדנו בשנות התיכון והצבא (סוף שנות ה 90', בואך שנות ה 2000). בינינו, גם זה היה כבר די מזמן.
האמת, שעם כל הצער (הכנה!) על השריפה, די מפתיע שזה לא קרה כבר קודם.
הסוטרא היה שייך למסורת עתיקה של פאבים דליקים: בואו ניקח חלל, נעצב אותו עם בר ורצפת עץ, נוסיף שלושה מזרנים, נדליק נרגילות ונראה מה יקרה. המסורת הזו כללה פאבים רבים נוספים כדוגמת התופים והטרבין ביפו והסמסארה בהרצליה. אגב, יכול להיות שחלקם מתקיימים עד היום, ואני פשוט הפסקתי להנות מלשבת על רצפות.

מסורת נוספת שרווחה באותה התקופה היתה לכנות את הפאב בשם ההולם את מיקומו ביחס לבניין בו הוא נמצא. דוגמאות רווחות לכך היו הקומה השניה, החצר האחורית והבלקוני. כדי שלא נתבלבל חס וחלילה ונפלוש לבית השכנים.
והיו גם פאבים ליודעי דבר. למשל הקודה בריינס, שהיה פתוח בימי רביעי וחמישי בין שמונה לשתים עשרה בערך, והגיש את משקה הבית - בירה עם פטל (פויה!). או הדיש, פאב מעוצב בסגנון ניו יורקי, שהקדים את זמנו ונסגר תוך זמן קצר. וכמובן, שרשרת של פאבים איריים שהחלה עם היווסדו של המולי בלומס שקיים עד היום.
אך עם כל הניסיון לתור אחר מקומות קצת יותר פרועים, בהתחשב בזה שהיינו, למעשה, חבורה של לפלפים (הסלנג במקור), מצאנו שהשוובלה, פאב המשחקים ביד חרוצים, מתאים למדי לצרכינו. שם יכלנו להעביר ערב שלם עם "הצוללת": ספל שוקו עם מרשמלו, "מחוזק" באייריש קרים או ליקר אחר דל אלכוהול. כדי להעצים את החוויה סיפק המקום שלל משחקים, וכך יכלנו לשתות שוקו, לשחק טאקי, ולהרגיש גדולים ופרועים.
כאשר פקדנו פאבים אחרים, הקפדנו לבחור באלו שתפריט האלכוהול המגוון שלהם הציע קוקטיילים צבעוניים ומתקתקים, רובם בעלי שמות אקזוטיים וכולם כמעט נטולי אלכוהול. בין המשקאות הפופולאריים היו אורגזמה, סקס און דה ביץ', מלון בול, ציפור גן עדן, שנדי (שלאחרונה ניסה את מזלו בקאמבק כושל), וכמובן - מרגריטות קפואות בשלל צבעי הקשת.
לצד השוקו (סליחה, האלכוהול), נהגנו לנשנש פלטת טוגנים שכללה פסטלים מטוגנים, סיגרים מטוגנים, טבעות בצל מטוגנות, שניצלונים מטוגנים וצ'יפס מטוגן, על מצע עלה חסה.
ועכשיו אלך מהר לנשנש לי פלטת טוגנים לפני כניסת החג (או שלא).

חג אביב שמח! :)

4 תגובות:

  1. (אגב, הcaptcha שלך הוא מהקשים שנתקלתי בהם, ואני אפילו לא רובוט(!))

    השבמחק
    תשובות
    1. זה לא נתון לבחירתי...
      אבל לאור הספאמים שאני מקבלת לאחרונה, אולי טוב שכך :)

      מחק